Ads Top

Windows 10’da PDF dosyası oluşturma...




Windows 10 işletim sisteminde yerleşik olarak ” Microsoft Print to PDF” adıyla bir yazıcı bulunur. Bu yazıcıya kullanılan uygulamadan bağımsız olarak yazı gönderilerek, PDF formatında dosya alınabilir.  Windows 10’da yerleşik PDF yazıcı kurulmamış ise, aşağıdaki adımlar takip edilerek kurulum gerçekleştirilebilir.

Windows ve R tuşlarına aynı anda basıldığında gelen “çalıştır” penceresine “control” yazılarak, “denetim masasına” geçiş yapılır.

Denetim masasında ” Aygıtlar ve Yazıcılar “ seçilerek, yeni yazıcıların eklenebileceği sayfaya ulaşılır.

Sayfanın üst kısmında ” Yazıcı Ekle” seçilerek, bilgisayara eklenebilecek yazıcıların listelendiği ekrana ulaşılır. Bu ekranda, “istediğim yazıcı listelenmiyor” seçilerek, ” Diğer seçeneklere göre yazıcı bul” ekranına ulaşılır.

Bu ekranda en altta, ” El ile yapılan ayarlarla yerel yazıcı veya ağ yazıcısı ekle” seçilerek devam edilir. Gelen ekranda, “Yazıcı bağlantı noktası seçin” seçilerek devam edildiğinde, yazıcı sürücülerinin yüklendiği pencereye ulaşılır.

Bu ekranda üretici kısmında ” Microsoft”, yazıcılar kısmında ” Microsoft Print to PDF” seçilip devam edildiğinde, yüklenecek PDF yazıcısına bir isim verilen ekran ile karşılaşılır. Bir isim vererek devam edildiğinde, artık  Windows 10 işletim sisteminde istenilen içeriği PDF formatına dönüştürebilen bir PDF yazıcıya sahip olursunuz.




Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.